Go to aakp.no
A PROGRAM IN

Kan skip selges på nett?

3. mai presenterer vi resultatet av innovasjonsprosjektet "Bruk av digitale kanaler i et internasjonalt maritimt marked". Gå ikke glipp av dette!

Blue Maritime Cluster
Exploration-Cruise ulstein.png

Forskning på bruk av digitale kanaler i et internasjonalt maritimt marked

GCE Blue Maritime og det digitale byrået Racer fra Ålesund har nettopp avsluttet prosjektet “Forskning på bruk av digitale kanaler i et internasjonalt maritimt marked”. Målet var  å finne ut hvordan den maritime klyngen mest mulig effektivt kunne tilnærme seg sitt marked nasjonalt og internasjonalt gjennom digitalt markedsføring. I vår nye seminarserie What's New blir prosjektet presentert 3. mai.

Sammen med Innovasjon Norge, Ulstein Group, Metizoft og Uptime International hamstret de big data fra internasjonale, digitale plattformer som Google og Facebook, og målrettet tilpasset innhold mot de forskjellige maritime selskapenes målgrupper.

Svært spennende resultater 

Prosjektet har gitt store mengder interessante data, og har mellom annet vist at man ved rett kombinasjon av datadreven markedsføring og godt innhold, kan få ulike kundegrupper internasjonalt til å utføre ønskede handlinger som var lagt opp i prosjektet.

Olav Sindre Kriken, Racer

Samme handlingsmønster i B2B som i B2C

Prosjektet viste også at man kan generere kundeemner til en brøkdel av kostnaden med tradisjonell markedsføring, som ofte inkluderer stand på messer, annonser i magasin, og andre medier hvor man ikke har samme muligheten til hverken segmentering, kontroll på kostnader eller mulighet til å gjøre hyppige endringer og optimaliseringer etterhvert.

I tillegg viste handlingsmønsteret i B2B-markedet i det maritime klusteret seg å være svært likt handlingsmønster som i vanlig B2C-markedsføring.

Resultatene blir presentert 3. mai på NTNU i Ålesund. Vær rask. Begrenset antall plasser.

Program:

09:30 Registrering

10:00 Velkommen - Frank Støyva Emblem, GCE Blue Maritime

10:10 Målrettet digital markedsføring i et internasjonalt maritimt marked - Olav Sindre Kriken, Racer

11:30 Erfaringer fra prosjektet ved Ulstein Group, Metizoft og Uptime International

12:00 Spørsmål og svar

Vi avslutter seminaret med lunsj


Påmeldingsskjema "Digital markedsføring i maritim industri"

Kontaktinformasjon


This site is protected by ReCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply