Kursoversikt kortprogram

Kontakt Åsne Helene Folstad hvis du har spørsmål: asne.folstad@aakp.no (m) +47 92 45 58 52
Kursnavn |
GLOBAL BRANDING: INTERNASJONAL MARKEDSFØRING OG MERKEVAREBYGGING I EN DIGITAL TID |
Kursbeskrivelse |
Formålet med programmet er å gi deg innsikt i hvordan du kan designe gode strategier for utvikling av bedriften internasjonalt og bygge en sterk merkevare. Digitaliseringen har gitt mange nye muligheter for analyse av markedsdata og digital kommunikasjon, og vil være sentrale tema i kurset. |
Målgruppe |
Markedssjefer og bedriftsledere |
Tema |
Samling 1 (2 dager) Internasjonaliseringsstrategier Merkevarebygging Markedstrender Samling 2 (2 dager) Digitale kommunikasjonskanaler Sosiale medier og digitale kundeanalyser Bruker-generert innhold Multikanal markedsstrategi Digitale markedsstrategier for B2C og B2B |
Ressurser |
NTNU: Assoc. Prof. Mark Pasquine og Assoc. Prof./instituttleder Siv Marina Flø Grimstad NHH: Prof. Leif Hem Eksterne: Gjesteforeleser f.eks. VP Disruptive Technologies Tarjei Vassbotn, Bring Dialog el.l. |
Kursnavn |
INNOVASJONSKULTUR OG NYE FORRETNINGSMODELLER |
Kursbeskrivelse |
Formålet med kurset er å se hvordan en bedrift kan styrke sin innovasjonsevne og strategiske handlingsrom i omgivelser som er i konstant og stadig hurtigere endring. Samspillet mellom teknologisk utvikling og fremvoksende trender krever endringer av de eksisterende forretningsmodellene. Overgang til digitale løsninger og tjenestelogikk står sentralt, i tillegg til bærekraftig utvikling og grønn vekst. |
Målgruppe |
Bedriftsledere/ledergruppe/mellomledere |
Tema |
Samling 1 (2 dager) Megatrender og strategisk foresight Digital transformasjon Disruptive skifter og omstillingsevne Innovasjonskultur Samling 2 (2 dager) Tjenesteinnovasjon Nye forretningsmodeller og grønn vekst Drivere og hindringer for nye forretningsmodeller Verktøy for arbeid med nye forretningsmodeller |
Ressurser |
NTNU: Viserektor og professor Annik Magerholm og Assoc. Prof. Øivind Strand NHH: Assoc. Prof. Lars Jacob Tynes Pedersen og Assoc. Prof. Tina Saebi Eksterne: |
Kursnavn |
DIGITAL STRATEGI OG LEDELSE |
Kursbeskrivelse |
Kan økt forståelse av den teknologiske utviklingen hjelpe oss i å forstå fremtidens kundebehov og utvikle bedre kundeløsninger? Hvordan kan vi utnytte mulighetene digitaliseringen gir? Formålet med kurset er å få et overblikk over det digitale skiftet vi står i, og hva vi som ledere bør ta stilling til for fremtidig vekst og utvikling. |
Målgruppe |
Bedriftsledere/ledergruppe/mellomledere |
Tema |
Samling 1 (2 dager) Digitale verdikjeder Big data & internet of things Digital strategi Overvåkning (environmental monitoring) Samling 2 (2 dager) e-commerce og omnikanal strategier Delingsøkonomi Nye betalingsformer |
Ressurser |
NTNU: Ass. Prof. Kjell Inge Tomren og Assoc. Prof. Hao Wang NHH: Prof. Magne Supphellen Eksterne: VP Disruptive Technologies Tarjei Vassbotn |