Tar i bruk VR på Nor Shipping
Shipnor og Vestnes Ocean er blant bedriftene som nå bruker VR-briller til å vise sine produkter.
![shipnor vr.jpg](/prod_images/doc_6948_2.jpg?oid=A83E21CCC21B46BCA4A173990EE31D78&maxwidth=700&format=jpg&encoder=freeimage)
Stadig flere bedrifter tar i bruk virtuelle visningsrom som del av sitt salgs- og markedsarbeid. Ved hjelp av VR-briller kan en vise kundene nye idéer og løsninger.
Shipnor bruker VR til å gi kundene en ny opplevelse av skipet sitt før det blir bygd. Muligheter til å optimalisere arrangement, farger og materialer er nå mulig på en helt annen måte enn før. De får en innredning de blir fornøyd med. I tillegg erstatter vi den tradisjonelle brosjyren med en helt ny visuell kundeopplevelse på messen. De kan bli med om bord.
Unni Grebstad, salgs- og markedssjef i Shipnor
VR blir også brukt av den maritime bransjen til å redusere utviklingskostnader og redusere tiden fra idé til ferdig prototype.
![vestnes ocean vr.jpg](/upload_images/00E7D1B4DD0749F3B8D46E29C270A814.jpg)
![korea VR.jpg](/upload_images/1BEED4FF338449ECA8631FEFFB0B67D3.jpg)