Temaseminar: Hvordan kommunisere bærekraftige løsninger
Hvordan kommunisere grønne fremskritt som kan sikre oss konkurransefordeler i markedet? Lær mer om hvordan Equinor, Ulstein og Aker Biomarine arbeider. Ingen deltakeravgift!
![hurtigruten bærekraft.png](/prod_images/doc_6946_2.png?oid=F7C889CBE216411CB6EDE7EAA4D15FD5&maxwidth=700&format=jpg&encoder=freeimage)
Klimadebatten intensiveres, og FNs bærekraftsmål har blitt en rettesnor også for næringslivet. Regjeringen vil posisjonere Norge som verdens ledende havnasjon under overskriften «Pioneering a sustainable ocean economy». Dette legger føringer også for havregionen Møre. Hvordan skal vi som bedrifter kommunisere våre grønne fremskritt og bærekraftforbedringer på en måte som skaffer oss konkurransefordeler i markedet, og bygger en sterk posisjon i samfunnet?
GCE BLUE Maritime og NCE Blue Legasea inviterer til kurs i grønn og bærekraftig kommunikasjon
Torsdag 20. juni 11.00-15.30
ÅKP Blue Innovation Arena, NMK-bygget, Borgundveien 340.
Program:
11:00 : Registrering og enkel servering
11.30: Grønt entreprenørskap, blå fremtid
Hvordan posisjonerer havnasjonen Norge seg og hva kan vi lære av det? Jan Glendrange, partner i kommunikasjonsbyrået Zynk. Spørsmål og diskusjon.
12.00: Et bærekraftig Equinor. Hvordan kommuniserer vi grønne fremskritt?
Head of communication Knut Rostad, Equinor. Rostad har vært pressetalsmann for Statoil i tre år, og har også vært kommunikasjonssjef for Equinors divisjon for New Energy Solutions i tre år. Spørsmål og diskusjon.
13:00 Pause
13.30: Ulstein Group. Hvilke bærekraftutfordringer møter vi og hvordan kommuniserer vi? Lene Solheim, Organisasjons og kommunikasjonsdirektør, Ulstein Group. Spørsmål og diskusjon.
14.00: Aker Biomarine - Slik arbeider vi med bærekraft - Ingeborg Tennes, Kommunikasjonssjef
Ingeborg har ansvar for kommunikasjonsarbeidet rundt bærekraft i Aker Biomarines
14:30 Hvordan kan din bedrift kommunisere grønne fremskritt?
Jan Glendrange, Zynk, innleder til kort gruppearbeid.
15.00: Plenumsdiskusjon om grønn kommunikasjon
Oppsummering og diskusjon av gruppearbeidet. Hvilke muligheter gir grønne løsninger til ta ta sterke markedsposisjoner, og hvor er fallgruvene?
15.30: Avslutning og veien videre