Vellykket cruisesamling
GCE Blue Maritimes forum for leverandører til cruise- og passasjerfergemarkedet hadde nylig samling der temaet var messeforberedelser.
IN2Cruise - Norsk cruise- og fergegruppe
17 leverandørbedrifter møttes nylig til et nytt nettverkstreff i Norsk cruise- og fergegruppe. Tema for samlingen var forberedelse og praktisk gjennomføring av messer nå før Seatrade 2019 i Miami og Nor Shipping.
Siri Moldestad Sanna fra Jotun lærte oss at «the devils is in the details» skal du fremstå som en profesjonell merkevare. Messer krever gode forberedelser i forkant, lag et skikkelig budsjett og en tydelig og detaljert plan for oppfølging av eksisterende kunder og nye kunder under og etter messen.
Et praktisk råd er å lage et enkelt system for å skrive ned og systematisere "leads". Det gjør jobben med oppfølging i etterkant enklere og mer effektiv. Vi bruker fortsatt "messeboken", det fungerer for oss
Siri Moldestad Sanna, Global Customer Engagement Manager, Jotun
Kundepleie i sentrum
Salgssjef i Sperre Ole-Erik Samseth delte sine praktiske erfaringer fra messer og salgsarbeid. Samseth kom med gode og praktiske råd til hvordan pakke med seg riktig utstyr, som er lett å håndtere, slik at en slipper å leie dyre tjenester fra messeleverandørene. Kundepleie og nettverksarbeid er viktig, samtidig som de booker møter med kunder i forkant.
Cruisemessen Seatrade 2019 Miami går av stabelen 9-11 april og et 20 talls bedrifter fra klyngen er tilstede.
Kunne du tenke deg å bli medlem i vårt nettverk In2Cruise - Norsk cruise- og fergegruppe?
Ta kontakt med frank.stoyva.emblem@aakp.no eller daniel.garden@saint-gobain.com